ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: +36 30 941 4611
MUNKANAPOKON: 07:30 - 16:00

Nagy átmérőjű, keskeny kerekek lesznek a jövő gumiabroncsai?


A Pirelli szerint 2020-tól csak malomkerék átmérőjű, virsligumikkal lehet majd teljesíteni az Európai Unió egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásait.

Az autózásban egyre nagyobb szerepet vállalnak az abroncsok. Korábban csupán az úthoz való minél jobb tapadásért voltak felelősek, mára azonban a helyzet megváltozott és képességeiket a fogyasztás csökkentéséhez vagy a zajok mérsékléséhez igazítják, a jövőben pedig még jobban idomulnak majd az adott autókhoz.

A hatékonyság növelése viszont radikálisabb irányokat kíván, amit a gumiabroncsok sem kerülhetnek el. Mindez külsejükre is kihat, amit ezúttal a Pirelli hangsúlyozott. Az Európai Unió egyre szigorúbb szabályai az olaszok szerint eddig még nem látott technológiák alkalmazására, merőben új megoldások kivitelezésére sarkallja őket, emellett pedig a cél továbbra is a lehető legjobb eredmény és piaci részesedés elérése.

Az autózás hőskorában keskeny gumikkal jártak, aztán egyre szélesebbé váltak az autógumik a tapadás növelése miatt, a jövőben viszont újra a keskeny gumik terjedhetnek el - állítja a Pirelli. Az olasz gumigyártó szerint az Európai Unió egyre szigorodó előírásai miatt újra kell gondolni a gumik tervezését, elsősorban a méretüket és a kinézetüket.

A gumikat elsősorban a gördülési ellenállásán és a vizes aszfalton mutatott fékútjukat kell a gyártóknak javítani a jövőben, az európai előírások két lépcsőben, először 2016-ban, majd 2020-ban fognak szigorodni. Az új előírások szerint arra kell számítani, hogy a kerekek átmérője a mai átlagméretnek tekinthető 16 colról 21 colra nő majd, ami az autók külsejét is jelentősen meg fogja változtatni, ezzel párhuzamosan egyre keskenyebbé is válnak majd a kerekek.

TOVÁBBI HÍREINK