Vizes úton biztonságosabb az új Uniroyal MS plus 77 téli gumi
A téli mellett az új Uniroyal nyári abroncsot, a RainSport 3-at is bemutatták.
Vizes és havas úton is biztonságosabb a közép-, felső- és SUV-kategóriás autókra szánt új téli gumiabroncs. Az MS plus 66-ot váltja az esőgumik szakértőjének, az Uniroyalnak a kínálatában az új fejlesztés.
A vizen történő felúszás, azaz az úgynevezett aquaplaning területén a leglátványosabb a fejlődés. Ilyenkor az abroncs és az útburkolat közti vékony, filmszerű rétegen csúszhat meg az autó.
Az oldalirányú aquapla-ningra öt, az egyenes irányúra három százalékkal kisebb az esély az MS plus 77-tel, az előző változathoz képest. A nedves úton való fékezéskor és a komfort területén is 2%-os a javulás, de a fékezés jeges útfelületen, a havas úton történő vontatás és a kormányzás a havas vagy jeges felületen is javult.
A spanyolországi Valencia melletti chestei tesztpályán egy speciális felületen szimuláltak téli úthőmérsékletet és jellemzőket. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy a közelgő szezonban érdemes téli gumira váltani. Két ugyanolyan autóval kellett 60-70 kilométer/órás sebességgel ráhajtani erre a felületre, és egy „satufékezés” után fedélzeti műszerekkel mérték le a féktávolságot.
Az Uniroyal MS plus 77-tel szerelt autóval a megadottnál kicsit gyorsabb tempónál, 75-nél kezdtük a fékezést, az autó mégis rövidebb távolságon, 35 méteren állt meg.
Nyári gumival alacsonyabb, 63 km/órás sebességnél kezdtük meg az autó megállásáig tartó, a fékpedál teljes lenyomásával történő lassulást, mégis 39 méter kellett hozzá. Kollégánknak ugyanolyan sebességnél megkezdett fékezéssel tíz méter is volt az eltérés a fékúton.
Az MS plus 77-tel szerelt autók havas és nedves útviszonyok közt nyújtanak biztonságosabb körülményeket.
Liège-ből indultak
1868-ig nyúlik vissza az Uniroyal története. Ekkor kezdett gumiáruval foglalkozni Oscar Engelbert Belgiumban. 1898-ban autógumikat és kerékpárra valókat is kezdett gyártani. 1930-ban megnyílt az első németországi üzem Aachenben, napi 35 darabos kapacitással. 1958-ban jött létre az Uniroyal, melynek európai része 1979-ben került a Continental-csoporthoz.
RainSport3 abroncsokkal szerelt autók a Valencia melletti pályán
Cápabőr-technológia
A következő nyári szezon újdonságát, a különleges cápabőr-technológiára alapozott RainSport3-at is teszteltük Chestében.
- Nedves úton nagyon jó eredményeket értek el a természettől ellesett megoldással. - Laboratóriumi körülmények közt vizsgálták a cápabőrt, és az eredményeket felhasználva apró bárázdák révén jelentősen csökkentették az abroncsban áramló víz turbulenciáját. - Két hosszanti csatornában áramlik ki a víz az oldalirányú vízelvezető rétegek mellett.
- Aszimmetrikus a Rain-Sport3 felépítése, a két cépabőr-technológián alapuló csatornának mindig a belső részen kell lennie. - Budapesten 7, Párizsban 9, Londonban 11, Berlinben 16 esős nap van havonta átlagosan április és október közt, ilyenkor lehet igazán kihasználni az esőgumi-szakértő Uniroyal nyári abroncsát. - A gördülési ellenállás 14, a kopási jellemzők 9, a fékút nedves úton 8 százalékkal lett kedvezőbb a RainSport2-höz képest, a fékezés száraz úton maradt a régi.