ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: +36 30 941 4611
MUNKANAPOKON: 07:30 - 16:00

Autógumi profilmélység és szavatosság: kerüljük el a buktatókat!


Nem győzzük hangsúlyozni: ha autógumit vásárolunk, akkor lehetőleg csak újonnan vegyünk abroncsokat. Néhány helyzetben azonban nem tehetjük meg, hogy vadiúj gumikra váltsunk. Ha például használtan vásárolunk autót, nagyon fontos ellenőrizni, milyen szettekkel is érkezik a kocsi - és milyen az autógumi profilmélysége -, de bérautóknál sem árt, ha meggyőződünk arról, hogy minden rendben van-e. Lássunk néhány buktatót, amit jobb elkerülni.

Tényleg téli gumim van?

Ha nem megbízható helyről vásárolunk abroncsot, könnyen előfordulhat, hogy téli gumi készlet helyett valamilyen trükkös dolgot kapunk, például leharcolt 4x4-es gumiabroncsokat. Ezeknek a terepre tervezett gumiknak a mintázata laikus szemmel eltérő lehet a sima nyári személyaborcsonkétól - ezek mégsem alkalmasak téli közlekedésre. A téli gumit az abroncs oldalán található kis hópelyhes jelölésről ismerhetjük meg.

Téli gumiabroncs profilmélység

A külföldön, főleg Ausztriában dolgozók gyakran kényszerülnek rá, hogy sebtében vegyenek téli gumit, hiszen kint ez kötelező tartozék. Mivel sokan ilyenkor nem tudnak eleget költeni egy új gumikészletre, megveszik a legolcsóbb, használtan beszerezhető abroncsokat. Ez nem csak veszélyes, de sajnos a bírság elkerülésében sem mindig segít. Nem csak a gumi számít ugyanis, hanem az autógumi profilmélysége is. Ha már mindenáron használt téli gumit kell vennünk, mindenképpen nézzük meg a barázdák mélységét!

Tizenöt éves, de mint a patyolat! - nem csak az autógumi profilmélysége számít!

Van valami bizsergető érzés abban, ha az ember öreg, de megkímélt állapotú autót tud vásárolni. Ha szerencsénk van, idős emberek megkímélt és garázsban tartott “kedvencét” tudjuk megvenni, és az életkora ellenére szinte gyári állapotú, keveset futott kocsival járhatunk. De itt is van egy csapda, amely megint főleg a téli gumik esetében érvényesül.

Az idősebb járgányok szintén idősebb tulajdonosai gyakran nem váltanak téli gumira. Megterhelő nekik, ráadásul a legzordabb időben úgysem használják a kocsit. Így aztán könnyen lehet, hogy a szinte hibátlan szett a garázsban várja a szebb napokat. Hiába azonban, hogy a gumik egy centit sem futottak az elmúlt 10 évben - sajnos a gumiknak is van szavatosságuk. 6 év után mindenképpen cserélni kell, akkor is, ha megkímélt állapotban vannak.

Tényleg megfelelő?

Arról, hogy pontosan milyen gumi kell egy autóra, a kocsi gépkönyve tud megbízható információval szolgálni. Ha a téli gumi kisebb, mint a nyári, még nem jelenti, hogy becsaptak bennünket, a sebesség és a terhelési indexen viszont sok múlhat. Ezeket a számokat is a gumi jelölések révén tudjuk ellenőrizni. Mindig nézzük meg, hogy a típusnak, teljesítménynek megfelelőt kaptuk-e.

Profilmélység

Az autónak ajánlott, de nem kötelező mind a 4 keréken egyforma abroncsot “viselnie”. Ami kötelező, hogy a méret minden kerék esetében egyforma legyen (kivéve a gyárilag eltérő mérettel rendelkező autókon), illetve a gumiabroncsoknak tengelyenként kell megegyezniük (márkában, mintázatban, sebesség és terhelési indexben).

Mire figyeljünk külön?

Ha külföldön szeretnénk használni az autót, mindenképpen ellenőrizzük az autógumi barázdák mélységét! Sok országban a kopott gumikért komoly büntetés jár - nem tudjuk megúszni a téli abroncs vásárlását azzal, hogy “legalább valamit” felszereltetünk az autóra. Vásárlás után célszerű átvizsgálni a gumikat és centríroztatni a biztonság kedvéért.

Az megbízható forrásból származó új gumi mindig jobb, mint a megbízhatatlan régi. Autógumi webshopunk kínálatát úgy állítottuk össze, hogy mindenki találjon árfekvésben megfelelő abroncsot magának.

TOVÁBBI HÍREINK