Mennyire kínálhat tartós megoldást az autógumi defektjavítása, hogyan is történik ez a gyakorlatban, illetve kit érdemes megbízni vele? Ezekre a kérdésekre meglepően sok autósnak kell időről időre választ találni, úgyhogy mi is külön bejegyzést szenteltünk a témakörnek.
Részletesen kitérünk tehát arra, hogy milyen mértékű lehet az autógumi defekt, illetve milyen lehetőségek adódnak akkor, ha a megoldást tekintve leginkább tartós és biztonságos vonalon szeretnénk mozogni.
Először is fontosnak tartottuk tisztázni, hogy a defekt lehetősége mindig benne van a pakliban, amikor autót vezetünk. Bármennyire is figyelünk ugyanis a tudatos és körültekintő vezetésre, minden külső körülményt kiiktatni gyakorlatilag lehetetlen.
Persze a guminyomást rendszeresen ellenőrizhetjük, illetve elkerülhetjük a padkázást is. Viszont az úttesten mindig lehet szeg vagy olyan nemkívánatos kellék, ami az autógumiba fúródva defektet okozhat.
A kulcs pedig az, hogy az autógumi defektjét észlelve miként reagálunk, illetve mit teszünk a hiba kiküszöbölése végett.
Nem mindegy természetesen, hogy a defektre menet közben vagy álló helyzetben derül fény. Utóbbi a szerencsésebb eset, ha pedig menet közben jelentkezik a probléma, akkor törekedjünk úgy megállni az autóval, hogy közben uraljuk és stabilan irányítsuk a járművet.
Ha sikerült biztonságosan megállnunk, jöhet a probléma részleteinek a feltárása. Természetesen az adott helyzettől, az autó- és gumiszereléssel kapcsolatos jártasságunktól, illetve az öltözékünktől is függ az, hogy erre a feladatra önállóan vállalkozni akarunk-e.
Ha igen, akkor keressük meg a defektes gumit, és próbáljuk meg feltárni a hiba mértékét. Hogyha defekttűrő autógumit használunk, akkor az esetek döntő többségében könnyen elérhetünk a legközelebbi gumiszerelőhöz. Ellenkező esetben érdemes ideiglenes jelleggel a pótkereket feltenni.
Persze ma már több szolgáltató ki is megy hozzánk, ha megmondjuk, pontosan hol is tartózkodunk a defektes autógumival.
Egy felkészült és hozzáértő gumis első körben igyekszik majd feltárni a hiba mértékét. Hogyha a defektet szeg vagy csavar okozta, természetesen az is eltávolításra kerül. A következő teendő megnézni, hogyan is lehet javítani magát a gumit.
Erről legtöbbször minket is informálnak, mielőtt maga a javítás megtörténne. Szerencsés esetben maga a korrekció viszonylag gyorsan kész is, mi pedig relatíve olcsón megúszhatjuk a dolgot. Persze némileg más a helyzet, amikor az autógumi defektje komolyabb mértékű.
A szerviz munkatársa azt fogja mérlegelni, hogy az abroncs javítása mennyire hozhat tartós eredményt, és egyáltalán megéri-e erre erőforrást szánni. A legtöbb defektnél egyébként ez így van, hacsak nem valami súlyosabb sérülés érte a gumikat.
Fontos tudni, hogy gumicserénél nem csak egy darabot váltunk le, hanem a vele egy tengelyen lévő másik abronccsal együtt cseréljük. Ez azért kulcsfontosságú, hogy az autógumik eltérő kopása miatt ne jelentkezhessen semmiféle rendellenesség vezetés közben.
Hogyha az autógumi defektjavítása, illetve a gumicsere kapcsán bármilyen kérdés felmerül, az alábbi elérhetőségeken szívesen segítünk.