Egyre több prémium kategóriás autó érkezik gyári tartozékként defekttűrő gumiabronccsal. Ezeknél az autóknál az is előfordul, hogy a felszereltséghez már nem tartozik hozzá pótkerék. Vajon ennyire megbízhatóak a defekttűrő abroncsok? Felszerelhetők olyan autóra is, amelyiknél ez nem gyári előírás? Lássuk, mikor, milyen gumit célszerű használni!
A defekttűrő gumiabroncsokat erősített oldalfallal készítik. Ez azt jelenti, hogy egy defekt esetén az abroncsok nem engednek le teljesen, a keréknek akkor is megmarad a tartása, ha a nyomás valamilyen módon elszökik belőle. Ez nem azt jelenti, hogy defekt esetén nem kell cserélni a gumit, csak azt, hogy nem kell az út szélén, öltönyben-kosztümben nekiállni a pótkerék felszerelésének. A defekttűrő gumival simán eljutunk a célunkhoz, majd a megfelelő gumisig.
A defekttűrő abroncsokat többféleképpen jelölik. Defekttűrőségre utal például a RUN FLAT (RF) felirat, az RFT (Run Flat Tire), de a Michelin gumi ZP kiadása és a Continental gumik SSR jelzése is azt jelenti, hogy erősebb abronccsal van dolgunk.
Azokra az autókra, amelyek eleve defekttűrő abronccsal érkeztek, fontos mindig ilyen gumit tenni. Ebből valószínűleg már érezhető, hogy a defekttűrő gumiabroncs nem csak egy újabb kategória. Ezeknek a kerekeknek a fizikai jellemzői eltérnek a hagyományos gumikétól.
Az erősített oldalfal miatt a defekttűrő abroncs sokkal jobban közvetít minden rázkódást és bukkanót a felfüggesztés felé, ezért vannak olyan kocsik, ahol a szakértők nem is javasolják ezeknek a gumiknak a használatát. Arra is oda kell figyelni, hogy az autóban legyen keréknyomás-visszajelző. A nyomáscsökkenés ezeknél a gumiknál nem látványos. Nem jó viszont, ha valójában már félig leengedett kerékkel járjuk az utakat.
A nyomásvisszajelző-rendszert akár utólag is beszereltethetjük a kocsiba. Ha szeretnénk élvezni az abroncs nyújtotta előnyöket, ez a befektetés nagyon megéri. Hiába ugyanis a defekttűrő gumi, ha nem érzékeljük a nyomás esését, előbb-utóbb ugyanúgy lapos és irányíthatatlan kerekekkel érkezünk meg, mintha hagyományos abroncsot használnánk.
Az erősített defekttűrő gumi nem olcsó mulatság. Szerencsére ma már a 25-35 ezer forintos abroncsok között is találhatunk jó minőségűt, azt viszont érdemes tudni, hogy az ilyen típusú gumik legfeljebb egyszer, leginkább egyszer sem javíthatók, így valószínűleg többször kell cserélni, mint egy átlagos gumiszettet.
Amikor és akinek megéri:
Gumiabroncs webáruházunk munkatársai készséggel állnak rendelkezésre és adnak tanácsot a megfelelő defekttűrő abroncs kiválasztásához. Viszont mindenkinek azt kívánjuk, hogy a defekttűrő gumik extra tulajdonságaira ne legyen szükség.