A kerék, pontosabban a gumiabroncs az egyetlen alkatrész, mely menet közben az úttal érintkezik, így elengedhetetlen, hogy megfelelő állapotban legyenek. Rengeteg egyéb tényező mellett az abroncs rossz egyensúlya is hatással lehet a gumiabroncsok kopására, így érdemes erre is kellő figyelmet fordítani. A szakemberek szerint minden 15.000 km megtétele után érdemes centríroztatni. És természetesen minden gumicserénél.
Az utazásaink során a kereket érő behatások, rázkódások, ütések során az abroncs és a keréktárcsa tömegeloszlása megváltozhat, ez pedig negatív következmények sorához vezethet. Ha az abroncs nem egyenletesen érintkezik az aszfalttal, az okozhatja a gumik egyenetlen kopását, a felfüggesztés, a futómű vagy a kormánymű károsodását is. Érdemes megspórolni ezeket a pluszköltségeket.
Mivel a kerék súlyeloszlása nem tökéletes, ezt apró, különböző fémből készült súlyokkal lehet egyensúlyozni. Először számítógépes rendszerekkel felmérik a kerék állapotát, és pontosan megállapítják, hová érdekes a súlyokat rögzíteni, majd ezeket a néhány grammos darabokat felhelyezik a kerék különböző pontjaira. Léteznek ragasztható és felüthető súlyok, a nevükből adódóan csak a felhelyezés módjában térnek el egymástól.
A válasz egyszerű: nem. Sokan azt gondolják, hogy ha külön felnin van a téli és a nyári szett, akkor fölösleges centríroztatni, hisz nincs fel-le szerelés, így ez megspórolható. Igen ám, de az adott kerék mindennapi használatban van, kátyúba hajtunk, padkára állunk fel, és millió egyéb módon terheljük az abroncsot és a felnit, amitől a súlyeloszlás gond nélkül “elvándorol”. Sőt, még a tárolástól is változhat, éppen ezért fontos minden átszereléskor ellenőriztetni.
Tudtad? Nálunk szereléssel is kérheted az abroncsokat, a Gumiflex szervizeiben gyorsan, precízen, jó áron dolgoznak!