Sokan spórolnak azzal, hogy nyáron is fennhagyják autójukon a téli gumit, pedig így hosszabb fékúttal, nagyobb zajjal, valamint idő előtti elhasználódással számolhatnak. És ebben az a legszebb, hogy az így megspórolt pénzt valószínűleg elviszi majd a futómű szervizelése.
Attól, hogy senki sem fog minket megbüntetni, még mindenképp cseréljük le a téli gumikat amikor jön a jó idő. Bár veszélyesebb nyáron hóba közlekedni, a téli gumi is sok veszélyt hordozhat magába nyáron. Egyrészt azért, mert ezeket az abroncsokat nem a nyári kánikulára fejlesztették ki. Más a mintázata és az összetétele is, épp ezért nem fog úgy tapadni, mint egy jó nyári gumi. Emiatt a kanyarodás és a fékezési is több időbe telik, ami igazán balesetveszélyes lehet.
A másik szempont, ami miatt érdemes megcsinálni mindig a szezonális cserét, az gazdaságosság. Bár sokan vélik úgy, hogy a két csere költségét így meg tudják spórolni, de azzal nem számolnak, hogy a gumi sokkal jobban fog kopni, és az élettartama a felére is csökkenhet. Emellett a fogyasztásunk is megnő, ami még jobban megdobja a költségeket. Ezeket figyelembe véve, bár a bírsággal nem kell számolnunk, de komoly összegek fognak kicsúszni a zsebünkből, ha nem figyelünk arra, hogy az adott szezonban a megfelelő abroncsot használjuk.
Nem csupán magasabb gördülési zajjal és rezgéssel kell számolnunk, de az autó stabilitását is rontja a szezonon kívül használt téli gumi, ami a fogyasztást is növelheti. Ráadásul nagy melegben és tűző napsütés hatására a gumiban lévő adalékok elpárolognak, ami az abroncs idő előtti öregedéséhez vezet. Nagy melegben a téli gumi intenzív kopással is jelzi, hogy nem erre találták ki, az autó súlyától és teljesítményétől függően akár egy év alatt is lenullázható a "négyévszakosnak" befogott téli gumi, de jellemzően két-három évet kibírnak, míg elérik a kritikusnak számító 4 mm-es profilmélységet. Minél nehezebb egy autó, annál gyorsabb a nyári kopás, és ezen felül a lamellák is deformálódhatnak, így a következő téli szezonban ne lepődjünk meg, ha a korábban megszokotthoz képest gyengébb a tapadás. Sokan ez utóbbit szokták kihagyni a képletből, ugyanis nem elég, hogy nyáron nem a megfelelő abronccsal közlekednek, a következő télen sem fognak tudni, hisz a 40 fokban "megsütött" nyári gumi messze nem fogja tudni hozni a megfelelő teljesítményt a hidegben sem.
Talán kevesen tudják, de egyre több biztosító szerződésében szerepel az, hogy csak az évszaknak megfelelő gumi használata mellett hajlandóak az esetlegesen keletkezett károkat megtéríteni. A nyáron használt téli gumik esetében ennek egyik oka főként az, hogy a téli gumi fékútja lényegesen több, mint a nyári gumiké.
Mindent összevetve tehát korántsem biztos, hogy pénzt takarítunk meg azzal, ha fent hagyjuk nyáron a téli abroncsokat ahelyett, hogy nyáriakat vásárolnánk, még az is jobb megoldás, ha a legolcsóbb nyári gumik közül választunk egy garnitúrát.
Nyáron gyakoriak a heves záporok, zivatarok – az ilyen szituációkban lesz igazán tapasztalható, hogy a megfelelő nyári gumit választottuk-e az autónkhoz.
Nem számít, hogy újat veszünk, vagy a garázsból keressük elő a régit, a legfontosabb, hogy ellenőrizzük a futófelület mélységét: ajánlott, hogy elérje a 3-4 mm mélységet.
Webáruházunkban természetesen elérhetőek alacsony, közepes és prémium árkategóriájú nyári abroncsok is.