ÜGYFÉLSZOLGÁLAT: +36 30 941 4611
MUNKANAPOKON: 07:30 - 16:00

Téli gumiról nyári gumira. Mire figyeljünk?


 

Hamarosan már nem csak a naptárban lépünk át a tavaszba, a napsugarak is egyre többször hatolnak át a felhőkön, a szívünkkel együtt a hőmérsékletet is egyre jobban felmelegítve. Eltűnik a hó, megszűnnek a reggeli fagyok, elmúlnak a hideg okozta akkuproblémák, vége az ablakkapargatásnak, és végre lemoshatjuk az autót, nem kell félni többé a délutáni ónos esőtől.  

 

Éééés... kérhetjük az időpontot a gumisnál. De mikorra? 

A nagykönyv szerint tartós 6-7°C felett érdemes cserélni, ami azt jelenti, hogy a reggeli indulásnál is legalább ilyen hőmérsékletet kell mutatnia a kijelzőnek. Ebben az esetben ugyanis napközben már bőven 15°C lesz, amit a téli abroncsok már nehezen tolerálnak. Nem kezdenek el drasztikusan kopni, nem lesznek irányíthatatlanok, de azért a fékút megnő, az oldalirányú erőket nem kezeli olyan magabiztosan, és az élettartamának sem tesz jót hosszú távon. 

 

Nyári abroncs csere

Fontos, hogy a felszerelést egy profira bízzuk.

 

Sokszor nehéz megtalálni a helyes időpontot, hisz nincs egyértelmű határvonal tél és tavasz között. Szinte biztosan elő fog fordulni, hogy hidegben kell nyári gumival mennünk, vagy melegben a télivel. Ami nehezíti a döntést, hogy míg március elején üresek a szervizek, március végén már sokszor 2 hetes a várólista, így érdemes előre gondolkodni, akár hetekkel előre lefoglalni egy március végi, április eleji időpontot.  

 

Mire figyeljünk a gumicserénél?  

Az első és legfontosabb: ellenőrizzük a felkerülő nyári gumik állapotát.  

  1. Ellenőrizzük a profilmélységet. Nyári abroncsok esetén a szakértői ajánlás 3mm-t, a jogszabály 1,6mm-t enged, eszerint döntsünk, hogy az új szezonra cserélünk-e vagy sem. 1,6mm profilmélység alatt nincs kérdés, kuka. 
  2. Csekkoljuk a DOT-számot (az abroncs külső falán található). A DOT-szám az abroncs gyártási idejét jelzi – az első 2 számjegy a gyártás hetét, a második két számjegy a gyártás évét jelzi. Azaz egy DOT 2013-as abroncs 2013 20. hetében készült. Egy gumiabroncs a használattól, tárolástól függően maximum 8-10 évig használható, a szakértői ajánlás inkább 5-6 évet mond, így idén a DOT 08-as végű abroncsoktól ideje megválni, akkor is, ha a mintázat még bírná. Az abroncs alkotóelemei ugyanis 10 év alatt elöregednek, a gumi felkeményedik, rideggé válik, ezáltal pedig jelentősen nő a baleset lehetősége.  
  3. Szálszakadás, pukli, defekt, vágás, fűrészfogasodás vagy hasonló tényezők esetén mindenképp ellenőriztessük egy szakemberrel! Néhány esetben menthető az abroncs, elkerülhető a csere, de ennek megítélését bízzuk szakemberre. Egy 130km/h-nál eldurranó abroncs igen komoly károkat okozhat... 
  4. Ellenőriztessük a guminyomást. Az abroncsokat - hideg állapotban mérve - 2,2 barig fújjuk, a helyes nyomás ugyanis komoly összegeket spórolhat nekünk tankolásnál, ráadásul egy helyesen felfújt gumival sokkal kisebb a kátyúkár esélye. 

 

DOT-szám

Itt találod a DOT-számot.

 

A fenti ellenőrzéseket sokszor magunk is elvégezhetjük, 1-2 speciális esetet leszámítva, magát a cserét azonban érdemes egy profira bízni. És a szervizeken belül is érdemes válogatni, egy profi gumiszerviz lehet, hogy drágább, mint a helyi gumis ismerősünk, ám sokszor olyan szolgáltatásokat is kapunk cserébe, amire nem is gondolnánk. Ilyenek például a kerekek centrírozása, a felnik, abroncsok teljeskörű átvizsgálása vagy a gumik szezononkénti pozíciós cseréje. Ezek apróságnak tűnhetnek, de akár évekkel is meghosszabbíthatják az abroncs élettartamát. 

 

Akciós termékeink eléréséhez kattints a gombra.

 

TOVÁBBI HÍREINK