Hamarosan már nem csak a naptárban lépünk át a tavaszba, a napsugarak is egyre többször hatolnak át a felhőkön, a szívünkkel együtt a hőmérsékletet is egyre jobban felmelegítve. Eltűnik a hó, megszűnnek a reggeli fagyok, elmúlnak a hideg okozta akkuproblémák, vége az ablakkapargatásnak, és végre lemoshatjuk az autót, nem kell félni többé a délutáni ónos esőtől.
A nagykönyv szerint tartós 6-7°C felett érdemes cserélni, ami azt jelenti, hogy a reggeli indulásnál is legalább ilyen hőmérsékletet kell mutatnia a kijelzőnek. Ebben az esetben ugyanis napközben már bőven 15°C lesz, amit a téli abroncsok már nehezen tolerálnak. Nem kezdenek el drasztikusan kopni, nem lesznek irányíthatatlanok, de azért a fékút megnő, az oldalirányú erőket nem kezeli olyan magabiztosan, és az élettartamának sem tesz jót hosszú távon.
Sokszor nehéz megtalálni a helyes időpontot, hisz nincs egyértelmű határvonal tél és tavasz között. Szinte biztosan elő fog fordulni, hogy hidegben kell nyári gumival mennünk, vagy melegben a télivel. Ami nehezíti a döntést, hogy míg március elején üresek a szervizek, március végén már sokszor 2 hetes a várólista, így érdemes előre gondolkodni, akár hetekkel előre lefoglalni egy március végi, április eleji időpontot.
Az első és legfontosabb: ellenőrizzük a felkerülő nyári gumik állapotát.
A fenti ellenőrzéseket sokszor magunk is elvégezhetjük, 1-2 speciális esetet leszámítva, magát a cserét azonban érdemes egy profira bízni. És a szervizeken belül is érdemes válogatni, egy profi gumiszerviz lehet, hogy drágább, mint a helyi gumis ismerősünk, ám sokszor olyan szolgáltatásokat is kapunk cserébe, amire nem is gondolnánk. Ilyenek például a kerekek centrírozása, a felnik, abroncsok teljeskörű átvizsgálása vagy a gumik szezononkénti pozíciós cseréje. Ezek apróságnak tűnhetnek, de akár évekkel is meghosszabbíthatják az abroncs élettartamát.
Akciós termékeink eléréséhez kattints a gombra.